Märkligt väder

Jag träffade en caféägare häromdagen som berättade att exakt samma tid förra året var det 14-15 grader varmt och de hade fullt med gäster som satt vid utemöblerna. I år är det i stället minus 21 på nättena och minusgrader på dagarna fast solen skiner för fullt. Visst är det väl konstigt? Som vi har det nu måste det vara väldigt ovanligt. Så här långt fram i mars och så kalla nätter. Jag tror årstiderna fått en knäpp. Nu hörde jag också att vi kanske får snöoväder i veckan med risk för 30 cm ny snö!
 
Kylan har fört med sig att vattenkoppen hos Bouchette, Dominans och Elin har frusit. Det innebär att jag måste bära ut allt vatten från sadelkammaren och hälla i ett kar i hagen. Det gäller att ta mycket varmvatten för annars fryser det strax. När det blir så här är jag väldigt glad att jag kostade på och gjorde elvattenkoppar när jag byggde lösdrift. För det mesta klarar de kylan bra och tänk vad mycket arbete man sparar in.
 
En snötäckt Bouchette

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0