Motorsågsljud

Min plan idag var att flytta Grattisgänget till en ny hage. Eftersom jag hade en av mina ridelever här så tänkte jag att jag skulle få lite hjälp med det. Medan hon stod och borstade och gjorde i ordning Grattis så gick jag ut till den nya hagen och började kolla staketet så att det var helt. Den här gången ska killarna gå på Trollberget. När jag hade kommit till hörnet längst bort mot fritidshusområdet hörde jag en motorsåg väldigt nära. Bestämde mig för att kolla eftersom jag såg att de satt upp plastremsor på alla våra staketstolpar. Jag letade rätt på killen och just när jag närmade mig ramlade en stor tall precis där jag hade stått sekunden innan. Det är tur att jag är van vid att arbeta i skogen med Anders så man alltid har full uppmärksamhet uppåt. När trädet kom farande flyttade jag mig snabbt in i vår granplantering. Tänkte att de nog inte fäller över vårt och det stämde.
 
Efter lite snack med motorsågskillen fick jag lite information och i morgon ska jag träffa den ansvarige för att kolla så att de sätter upp vårt staket igen. Nu vet de också att det finns hästar i hagen där de sedan ska fortsätta.
 
Rasmus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0