Snigelfart på vägarna

Man får inte ha bråttom när man ska ut i semestertrafiken. Efter förmiddagsfikat styrde jag kosan mot IKEA i Stockholm för att därifrån starta min shoppingrunda. Vägarna kryllar av sölkorvar. Står det 80 på skylten ligger alla i 70. Antingen blir man irriterad och försöker köra om så snart det går eller så lägger man sig snäll bakom och håller lunken. Jag avstod från att bli irriterad och på många vägavsnitt är det omöjligt att komma om så resan tog säkert 10 minuter längre än vanligt.
 
Det var en riktig höjdare att vara på IKEA idag. Bra med plats på parkeringen och ingen trängsel i varuhuset. När jag kom till kassan var det bara en enda före i kön. Man blir helt chockad. Där brukar man ju vanligtvis tillbringa minst 30 minuter. Det blev ett bra besök. Jag hittade några saker men framförallt fick jag mycket inspiration.
 
 
 
Shoppingturen var helt inriktad på saker som behövs till Lillstugan. Renoveringen börjar lida mot sitt slut så nu behövs det lite nytt. Efter Jysk och Hööks åkte jag vidare till Bauhaus. Med några inköp till så bar det sedan av hemåt.
 
Efter att suttit i en varm bil var det helt ljuvligt att hoppa i sjön och bada. Fast det var frånlandsvind idag så vattentemperaturen var säkert minst 5 grader lägre än sist. Uppfriskande med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0