Slyröjning

Nu har jag startat ett evighetsarbete - att röja sly. Det här året har det fullkomligt exploderat överallt och varenda hage  plus en del andra platser behöver röjas. Jag har nu börjat med diket runt ridbanan. Det återstår en liten bit sedan är det klart. Därefter ska allt forslas bort annars fyller det diket och det blir dessutom svårare att gå med röjsågen nästa gång. Allt sly transporterar jag ner på Sjögärdet där jag sedan ska elda upp det.
 
Till dagens förmiddagsfika bakade jag en krusbärskaka. Jag hittade på lite själv och den blev supergod. Inget socker med förstås och inget spannmål. Krusbärsbusken är helt fylld av bär som vanligt. Det är otroligt att det kan bli så mycket varenda år.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0