Skönt med regn

Vi fick ihop 30 ensilagebalar vid årets skörd. Fullt tillräckligt då jag har 45 kvar från året innan. I går hämtade jag dem på gärdena och ställde i fina rader vid gårdsplanen. Perfekt tajming då det började regna på kvällen. I dag har det varit mulet och regnat en stor del av dagen. Det behövdes verkligen för det började bli väldigt torrt överallt.  Bra också på de nyslagna gärdena. Nu kommer de bli gröna snabbt.
 
Förutom att måla dörrfoder till Lillstugan så har jag ägnat dagen åt lite röjning och städning inomhus. Fick även iväg en del papper som skulle med posten. Vad skönt det är att få ta tag i saker som blivit liggandes när tiden inte räckt till.
 
När jag satt och slog gräset var det många måsar som kom och fick sig riktiga skrovmål på alla sorkar som exponerades på marken. Det dök även upp en rovfågel som jag aldrig sett förut. Nu har jag ägnat en lång stund till att studera fågelböcker och titat på bilder på nätet och kommit fram till att det var en brun kärrhök som också passade på att fånga lite godsaker.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0