Gömda skatter

Oj så mycket saker jag har på loftet i Lillstugan. Nu ska allt bort, packas om och förvaras någon annanstans. Innan vi flyttade till Rocklösa hade jag en liten garn- och tygaffär. Dessutom handarbetade jag otroligt mycket. Nästan allt som står på loftet är antingen affärens kvarvarande lager eller mina garner, tyger och annat material som jag köpt för att göra något av.
 
Igår var en stor svart plastsäck dagens bästa. Den skulle nog int ha hamnat där uppe egentligen men blev antagligen felsorterad i flytten hit. Har undrat många gånger vart mina festlinnen och några vita blusar hade tagit vägen. Nu är de upphittade, plus mängder med grytlappar, förkläden, en massa ursnygga kläder som jag har sytt osv. Förr sydde jag alla mina kläder. Det var roligt men det gäller att ha ett jobb där man kan styla runt i dräkter och annat snofsigt. Som det är nu vill man mest vara varm och praktiskt klädd.
 
Måste tillägga att jag kommer i alla mina plagg också, även de jag sydde när jag var 24 år. Det hade inte gått för två år sedan innan mitt LCHF-liv.
 
Stickad tröja, väst och sydd kjol med skärp som jag vävt i matchande färg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0