Tuff dag

Vaknade igår ur min allra djupaste sömn när Anders väckte mig och rapporterade hästar på rymmen. Upp ur sängen och på med kläderna. Kolmörkt ute så på med pannlampan. Jag skymtade något vitt så där fanns i alla fall Grattis. Rasmus var inne i en hage så där stängde jag grinden. Tog Grattis i grimman och såg då att även Musseron och Miljard stod på samma ställe. Gick bort till deras hage men fick vända för hela stolpen vid väggen var avbruten så det gick inte att häkta i handtagen. I stället gick jag in med Grattis i stallet och då fökjde Musseron och Miljard med. De fick stå i varsin box och så gick jag och la mig och försökte sova några timmar till.
 
Uppe igen lagade jag grinden så gott det gick och så full rulle med att stoppa tillbaka alla rymlingarna. Sedan åkte jag iväg på turistmöte hela dagen. Vi var på ett slott som heter Ericsberg som ligger utanför Katrineholm. Oj vad stort och vackert det var där. Efter en ganska bra dag åkte jag hem. Fodrade hästarna och gjorde  i ordning kvällsfoder och morgonfoder i kassar. Sedan skulle ankorna och hönsen ha mat. Min mage behövde också lite påfyllning och sedan var det dags för nästa aktivitet.
 
In i bilen igen och iväg till Gnesta. Dags för kommunikationskurs. Vi skulle träna på att hålla ett anförande och så gjorde vi lite andra roliga övningar. Kände mig lite urlakad när jag kom dit men sedan kom energin så kvällen blev riktigt bra. Körde långsamt hemåt i det ymniga snöfallet.
 
Vaknade idag till ett fantastiskt landskap.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0