Skicka paket

Jag har haft en sadel till salu nu när jag sålt Mulle. För ett tag sedan hittade jag en köpare och efter att hon satt in pengarna så skulle jag skicka den till henne. Hon var väldigt sen med insättningen för sadeln behövde vara framme hos henne till ett bestämt datum då de skulle ha en sadelutprovare i sitt stall. Det finns ju många olika företag som man kan anlita för att skicka paket. Vi har väldigt dålig erfarenhet av vissa när vi själva varit kunder. Ni minns väl frysen som tog tre veckor på sig att komma fram. Det var DHL som skötte den frakten.
 
Det intressanta var att när jag jämförde olika transportfirmor så var det små prisskillnader mellan dem med något undantag. Det som varierande var hur många dagar det skulle ta att få paket till köparen. Snabbast leverans verkade posten ha så dem valde jag. Vi har inlämning på vårt ICA så jag åkte dit. Lämnar man paketet före kl 14.00 så hinner det med transporten till Gnesta. Där skickar de vidare till Örebro. Jag gick in och kontrollerade vad som hände sedan och det var att paketet åkte till Torsvik eller Torsby och därifrån mot rätt destination. Efter mindre än ett dygn var paketet framme på Coop i Kristdala och fanns för avhämtning. Är det inte fantastiskt. På ett dygn har posten lyckats transportera detta från lilla Stjärnhov till lilla Kristdala utanför Oskarshamn. Fattar inte att de inte gör mer reklam för sina snabba transporter. Ingen av de andra företagen är ens i närheten tidsmässigt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0