Drömjobbet

Vilket fantastiskt jobb jag skaffat mig. I dag bar det iväg till två småskaliga mathantverkare för att få träffa dem och ta del av deras produkter. Spännande historier fick jag lyssna på och sedan se allt i deras sortiment. Den första gården arbetade med örter, rapsolja, marmelader, inläggningar och lite annat liknande. Det blev en kasse med därifrån med burkar och olja för provsmakning hemma.
 
Efter det besöket var jag på en getgård med egen produktion av olika sorters ostar. De var ganska nystartade men hade redan flera olika typer i sitt sortiment. Provade ett par när jag kom hem. Oj säger jag bara. Nu börjar det verkligen kännas hur fantastisk min matvandring kommer bli.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0