Dagliga upplevelser

Jag bor i paradiset. Älskar man natur, djur och fåglar så är Rocklösa det perfekta stället. Varje dag hamnar jag i härliga möten och får så fina upplevelser tack vare alla de vilad djuren som rör sig över våra marker.
 
På morgonen är alltid hästarnas matpåsar som står utanför hagen och väntar på att bäras in fulla med harlortar. Där i har hararna suttit under natten och mumsat på det goda ensilaget.
 
Över gräsmattan och gärdena är det helt fullt med olika djurspår. Sex stycken rådjur kommer dagligen och äter frön under fågelbordet och så går de runt och käkar på lite buskar och även de tar nog en tugga på ensilagebalen. I dag såg jag att de lagt sig att vila ovanför vårt hus i det vi kallar bersån. De är i gott hull och det är så roligt att ha dem runt sig så jag undviker t  o m att gå ut för att inte störa.
 
 
I morse la jag ut lite gamla äpplen under fågelbordet. På eftermiddagen dök sidensvansarna upp. Man funderar på hur de kan hitta till just mina äpplen. Sju stycken var de som turades att sitta på marken och kalasa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0