Bitande kyla

Jag  hälsar på i Malmö. Här bor mina barn och mitt första barnbarn. Som det alltid är med småbarn så får deras föräldrar aldrig sova tillräckligt så min uppgift här nere brukar vara att gå på en långpromenad med vagnen på förmiddagen så att både barn och föräldrar får en skön sovstund.
 
Det var nollgradigt här idag men en bitande kyla och vind. Tacka vet jag kylan på Rocklösa som inte är en bråkdel så kall. Under promenaden blev fingrarna snabbt iskalla och efter ett tag kan man knappt röra musklerna i ansiktet för de har frusit fast. Det tog en halvtimme innan Hans somnade och sedan är det ju bra med en lång sammanhängande sömn så jag plågade mig runt i ytterligare 2 timmar. Som tur är finns det en massa stora, vackra och pampiga hus att gå runt och tittta på. I vår kommer det bli helt fantastiskt att gå runt och njuta av trädgårdarna som börjar grönska. Jag såg faktiskt redan nu några små gulsippor som bara väntade på att få slå ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0