Behaglig känsla

I dag var jag till tandläkaren som finns i Gnesta. Jag såg att biblioteket var öppet så efter tandläkarbesöket slank jag in där. Det är länge sedan jag var inne på något bibliotek. Jag var ute efter en äppelbok som de inte hade inne men skulle skaffa. Efter att jag beställt den vankade jag in bland hyllorna för att se om det fanns något annat intressant. Det är svårt att förklara men det är verkligen en härlig känsla att gå där mellan hyllorna, läsa på ryggarna, dra ut någon bok och kolla lite mer och välja och vraka mellan alla fantastiska böcker som finns. Det är faktiskt svårt att hejda sig när det finns så mycket intressant. Jag gillar även miljön med tystnaden och lugnet
 
Med fyra intressanta böcker i min famn lämnade jag biblioteket. Jag inser att bodde jag i närheten skulle jag nog gå in där var och varannan dag. Tänk alla tidningar som också finns att läsa! Nu längtar jag till lediga stunder då jag kan fördjupa mig i den lånade litteraturen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0