God mat

Tänk vad gott det kan vara med mat som är gjord på bra råvaror. Det är också så mycket roligare att laga när fler ska äta och i synnerhet om man vet att de verkligen njuter av god mat. I dag var mina föräldrar på besök och de gillar bra mat. Jag hade lite grillat kött kvar från lammytterfilé och till det stekte jag tärnad squash och salladslök. Lite vitlökssmör blev pricken över i:et. Eftersom det inte var så mycket kött gjorde jag även en ost och skinkpaj. Supersmarrig! Det beror på de goda härliga ankäggen som vi får från våra ankor.
 
Vi avslutade med färska nyplockade svarta vinbär från trädgården där var och en kunde välja om de ville ha grädde till eller creme fraiche.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0