Barnfamilj

I natt hade vi gäster i Lillstugan. Det var en barnfamilj som bokade in sig för en natt. Barnen ville vara med och mata djuren så vi bestämde en tid så att de kunde följa med mig. De var ett och fyra år. Jag hade små hinkar som de fick bära foder i och sedan hälla i de olika skålarna. Sedan bytte vi badvatten hos ankorna. Medan vi fyllde karet flyttade jag Bilbo och Chassi till daghagen och när jag passerade gårdsplanen fick de hälsa på hästarna. Det var bara den lille killen som vågade. 4-åringen tyckte att de var alldeles för stora och skrämmande. Till sist gick vi till Bouchette, Dominans och Elin. Familjen hade med sig en påse morötter och den lille killen och jag gick tillsammans in med morotsbitar och matade hästarna. Han älskade det och ville aldrig sluta. Tänk er den lille killen som höll fram sin lilla hand med moroten och hästarna som försiktigt tog biten. Härlig upplevelse!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0