Underbart goda

Nu är alla mina ankor igång med äggläggningen. De två första har hållt på i ca två veckor och i dag kom den tredje igång. Precis som förra året vid den här tiden så fick jag plötsligt ett enormt stort ägg. Det vägde 113 gram. Det kan inte varit kul att vara anka och klämma fram det. Förra året spekulerade jag i om det var någon annan fågel som varit i farten och lagt ägget hos dem. När jag sedan kläckte det så var det två gulor i det så det var därför det blivit så stort. Antagligen är det så den här gången också. Det ska jag använda till stekt ägg en dag. Stekta ankägg är det godaste som finns och med dubbel gula blir det extra mumsigt.
 
Jämfört med ett hönsägg
 
Stort även bredvid andra ankägg
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0