Konferans

Gårdagen tillbringade jag på Öster Malma. Först var det lunch. Alltid jättegott. Eftersom det är Jägarförbundets anläggning och de använder mycket vilt är luncherna inspirerade av det. Efter lunchen blev vi guidade i vilthägnet. Solen sken så älgar och hjortar låg och dåsade men däremot var tjädertuppen riktigt i gasen. Han gjorde sig stor och grann när han såg oss alla. Klar för att försvara sitt revir. Det var häftigt för jag har inte varit i närheten av någon tidigare. Här kunde man gå så nära så att man kunde stoppa in fingrarna genom gallret om man ville. Nu var det inte att rekommendera för han skulle nog anfalla i så fall.
 
Efter visningen satte vi oss och under eftermiddagen fick vi lyssna på fyra olika föreläsningar. Den första var en tråkig föreläsare och ämnet var inte heller speciellt intressant så jag hade svårt att hålla mig vaken. Sedan blev det bättre och den sista var allra bäst.
 
Mitt säljbrev som varit med i Tyskland hade varit väldigt populärt rapporterade hon som varit på mässan med materialet. Jag ska få en mer utförlig rapport framöver. Det ser jag fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0