Häftig växt

Jag har just varit iväg på en tvådagarskurs i Västerås. Vi konfererade och bodde ute på Björnö som ligger lite utanför Västerås. I många av träden där växte det mistlar. Jag har aldrig sett det förut och blev helt betagen i de häftiga växterna. Vissa träd hade som mistelnystan i nästan hela kronan. De var gröna medans träden just nu saknar löv. Det var ju just därför som man såg dem så tydligt. En mistel växte i en hassel så den var ju inte så högt upp. Jag gick fram för att titta lite extra noga och då såg jag att den hade massor med bär också.
 
Misteln är inte en parasitväxt. Den är beroende av trädet och när det dör så dör misteln också.
 
 
På natten bodde vi i campingstugor. Det är nyttigt att komma iväg och se annat och jämföra med det boende man själv hyr ut. Måste säga att man får väldigt myckt mer för pengarna när man hyr vår Lillstuga. I den lilla campingstugan jag bodde i var det tre sängar. Toalett och dusch i annat hus på området. Kök var också i annat hus. I stugan fanns inte ens kallt vatten så man kunde koka lite te. Stugan skulle också städas enligt schema när man bott där. Kan säga att det hade inte den innan mig gjort för golvet var fullt med skräp. Överhuvudtaget blir det inte lika välstädat när folk själva gör det. Det märkte jag förra året när vi hyrde ut stugan ibland. Folk kan inte städa. Så i år har jag höjt priset lite och så ingår städning i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0