Stackars Bilbo

Vilken härlig höstdag. Riktig sommarvärme. Undrar om det är sista gången för den här säsogen. Jag passade på att måla lite på Lillstugans fasad. Det blir snyggt när allt blir målat ytterligare en gång. Under målningen fick jag besök av en stor mönstrad spindel. Den var väldigt vacker.
 
 
Mitt på dagen var jag bort och kollade Mullegänget som går på Börsnäs och betar. Jag märkte direkt att allt inte stod rätt till med Bilbo. Han kom inte fram och hälsade utan stod en bit ifrån de andra. Han såg hängig ut när jag gick fram till honom. På eftermiddagen gick jag bort och hämtade honom. Han andades väldigt högt och verkade lite vinglig när jag ledde hem honom. Jag tog tempen och han hade 39,5 vilket är ca 2 grader för mycket. Veterinären kom sedan ut. Jag gissade på erlichios men hans slemhinnor hade inte alls den färgen som de då ska ha. Däremot hade han väldigt hög puls i alla ben och veterinären såg att han hade ont i sina fötter. Oerhört ovanligt att det verkade vara värst i bakhovarna. Fram var han inget stel alls vilket annars brukar vara ett säkert tecken på fång. Veterinären ansåg att han drabbats rejält av fång men tog ändå prov som skulle till labbet för att se så det inte var något mer.

Kommentarer
Postat av: J G

Stackars bilbo. :(

2012-09-14 @ 13:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0