Rätt möbel

Blocket är en fantastisk sida där man både blir av med saker och kan göra fina fynd. När jag har tid checkar jag av det som är inlagt i Sörmland under det sista dygnet. Är det sedan något speciellt jag söker så kollar jag efter just den varan även i landskapen runtomkring. Nu på slutet har jag bl a letat efter ett vitt hörnskåp. Jag vet av erfarenhet att har man bara tålamod så dyker alltid det rätta upp till slut. Vissa saker har jag tittat efter till och från under flera år men den här gången gick det lite fortare.
 
Det behövdes lite mer skåputrymmen i Lillstugans kök så därför tycket jag ett hörnskåp skulle passa. Det är ju inte så högt i tak där inne och inte heller så stort så jag ville ha ett som inte tog så stor plats. Nästan alla ser mer eller mindre likadana ut men så dök det upp ett lite annorlunda som inte alls var så djupt. Normalt sett skulle jag aldrig sitta och åka ändå upp till Norrtälje för att handla men idag skulle jag ändå till Rimbo så då passade det bra. Jag hade också en himla tur för det var två spekulanter före mig som skulle titta. Ingen av dem dök upp så skåpet blev mitt.
 
På plats måste jag säga att det var helt perfekt. Hela rummet fick ett stort lyft och det smälte in så bra. Tänk att en möbel kan förändra ett rum så mycket på ett positivt sätt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0