Inspektion

Den här dagen har jag sett fram emot med spänning. Det var dags att få hit kontrollanten från Skottland som skulle bedöma min boendeanläggning. Det kommer sedan leda fram till hur många stjärnor man får i systemet. Det här är ett nytt system för Sverige som är under upparbetning. Kvalitetssäkringen gäller boendet men det kommer också ingå en bedömning av hållbar utveckling och miljötänk här på Rocklösa. Den kontrollen kommer jag ha någon gång i oktober.
 
I dag handlade det om själva anläggningen och dess kvalitet. De tittar på allt: standard på möbler, finish och kvalitet på golv, tapeter, målning mm, övrig inredning med tanke på det praktiska, renligheten, mottagandet av kunden, relger kring bokning och avbokning mm. Eftersom det här på Rocklösa finns så vitt skilda typer av boenden så bestämde vi att Nergården ska ligga till grund för bedömningen. I deras system måste det finnas dusch i stugorna för att de ska kunna bedömas så där fick jag en genomgång ändå och bra tips men de kommer inte klassificeras.
 
Det var en bra eftermiddag med mycket bra feedback från kontrollanten. Hon tyckte att huset höll bra kvalitet och i stort sett var bra inrett. Det var några små saker som behövde kompletteras tyckte hon som ett par speglar och en hårtork för utlåning. Köket ansågs mycket välutrustat (fick extra plus för att jag t o m hade en potatispress). Det allra bästa var att vår renovering av köket i Lillstugan ansågs hålla hög klass och att jag fick högsta betyg för att det var så rent överallt. Det ska bli roligt att få underlaget med tipsen och sedan se hur totalbedömningen blir.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan! Jag har hittat en svamp som jag är ganska osäker på vad det är.
Jag är ganska säker på att det inte är en vit flugsvamp. Men finns det fler giftiga vita svampar som man kan förväxla med?

Jag har googlat en del på svamp och jag hittade din sida. Nu undrar jag om du skulle vilja hjälpa mig? Bilder på svampen hittar du här :)

riiisboll.blogg.se


Svar: Din svamp är någon slags champinjon. Det finns andra vita giftiga svampar än vit flugsvamp så man ska vara försiktig. Vita svampar är inte nybörjarsvampar.
Rocklösa

2012-09-04 @ 15:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0