Den perfekta

Jag bestämde mig idag för att Mullegänget skulle bli kvar på Rocklösa. Hade först tänkt leda tillbaka dem till hagen på Börsnäs men eftersom jag har läger till helgen så är det mer praktiskt att de är hemma.
 
Innan jag släppte dem på Golfbanan så tog jag en runda med svampkorgen. Det brukar växa många olika sorters vaxingar och jag tänkte jag skulle se hur många sorter det fanns.
 
 
Det blev även en del matsvamp plockad för jag hittade både guldkremla, ängsvaxing och scharlakansvaxing.
 
Röda härliga scaharlakanvaxingar
 
På väg tillbaka fann jag den perfekta svampen. Har ni sett så vacker den är? Röd flugsvamp är vår mest avbildade svamp.
 

Kommentarer
Postat av: PvN

Sista bild på flugsvampor såg jättefint ut!

2012-09-20 @ 09:03:14
URL: http://pvn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0