På resande fot

I dag bar det hemåt och tillbaka till Rocklösa. Jag åkte från Malmö vid 12-tiden. Innan jag åkte drack jag lite förmiddagsfika. Vid halv tre körde jag av motorvägen för att äta lite lunch. Jag har läst på nätet att Max serverar ett LCHF-alternativ så jag tänkte prova det den här gången. Det var mängder av folk där inne och när jag stod och väntade på att få beställa såg jag LCHF-varianten som sereverades i stora mängder till andra. Kul att så många väljer utan bröd.
 
När jag fick min hamburgare kunde jag titta lite närmare på vad den innehöll. Härligt grillad och en rejäl burgare var det. Den var nerstopad i stora krispiga isbergssalladsblad. Dessa fungerade i stället för brödet. På hamburgaren var det en tjock ostskiva, tomat, lök och lite dressing. Mycket fräscht och gott. Mer mättande än Big Mac som jag åt förr i tiden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0