Miljon och Miljard

Igår lastade jag Miljard i transporten och åkte till ett stall utanför Märsta. Jag var helt själv när jag skulle få in honom så jag var inte säker på att det skulle gå. Det tog en liten stund men sedan stod han där han skulle och vi åkte iväg. Det blev en händelserik resa för mellan Strängnäs och Enköping körde vi på en dovhjort. Ett tu tre sprang den ut på vägbanan framför bilen. Oturligt nog halkade den och kanade och trots att jag bromsade så körde jag på den. Det kändes som jag körde över något men den sprang vidare och upp i skogen. Jag hade ju bromsat in fast ganska försiktigt för man kör ju på ett annat sätt när man har häst med sig, dessutom hade jag en lång kö bakom mig. När jag körde långsammare var det många som satte igån att köra om. Det kändes märkligt när det precis varit en viltolycka.
 
Jag stannade på en busshållplats några hundra meter efter olyckan och ringde till polisen för att rapportera. De skickade genast ut en kille som skulle söka efter djuret. Han ringde mig också för att kolla lite mer var det kunde ha skett. Jag åkte vidare och kom till slut fram till stallet där Miljon står. Maria som har Miljon skulle rida Miljard för en tränare och jag filmade det hela. Miljard tyckte det var kul att få jobba ordentligt men sedan var han riktigt trött. Han fick stå i en box med massor med halm och han fann sig väl till rätta.
 
I dag tävlade Miljon i elitallsvenskan. Nu under hösten har han strulat lite på tävlingarna med att bocka och bli rädd. I dag blev det jättebra. Mjukt och harmoniskt. Domarna var stränga så poängen blev inte jättehög men de var ändå på i stort sett samma poäng som flera SM-ponnyer.
 
Efter tävlingen lastade jag Miljard och åkte hem igen. Hans flock blev så lycklig när han kom tillbaka och alla ville hälsa på honom.
 
Miljon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0