Alla hemma

I dag har jag ägnat hela dagen åt att fixa färdigt i den sista lösdriften. Det var en del skit att ösa bort, flytta foderbord och så halma. När allt var klart flyttade jag först Rasmus, Bouchette och Dominans. De får nu gå i den lösdriften där jag annars brukar ha de små ponnyerna. Bouchette har ett drygt jobb för hon ska hela tiden vakta så att Rasmus inte äter upp Dominans. Hon har full kontroll och ser till att hon är emellan dem varenda liten sekund.
 
Slutligen hämtade vi hem Mulle, Henry, Mia och Elin från Börsnäs. Chassi fick gå ut till dem i samma lösdrift och i morgon släpper jag även dit Bilbo. Han får bara vara med på dagarna och så får han stå inne på nätterna. Annars tror jag han kommer äta för mycket.
 
Det är så mysigt att alla nu är hemma på gården. Vinterperioden är skön på det sättet att det inte tar så mycket tid att hämta när hästarna ska arbetas.
 
Mulle håller ordning på sitt gäng
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0