Så enkelt

Att äta LCHF som jag gör är egentligen väldigt enkelt. Från början kändes det lite svårt att tänka i nya banor när det gällde tillbehöret så som potatis, ris, pasta osv. Nu när man är van är det världens enklaste sak. Det är oftast inte något problem heller att  äta det som andra tänker äta. Det krävs några små modifieringar ibland bara.
 
I dag var jag på besök hos min son och hans tjej. Till lunch var det tänkt tonfisk i tomatsås med ris. Jag ersatte riset med två kokta ägg och så blandade jag min del av såsen med lite vispgrädde. På ett enkelt sätt fick jag till en superbra LCHF-rätt och gott var det också. Min upplevelse är att det är enkelt att äta LCHF på restaurant med lite anpassning och samma sak när man blir bjuden bara man själv kommer med en enkel lösning som förslag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0