Långväga elever

Numera kommer flera av mina ridelever åkandes ända från Stocholm för att rida lektion. Det är både barn och vuxna. Det känns kul att de valt just Rocklösa och att de föredrar att lära sig ridkonsten på vårt sätt. Nu börjar dagarna bli så korta så de som har svårt att komma iväg på vardagarna får i stället försöka boka in sig på helgerna. Nu under vintern är det fler lediga helger än vad det blir när våren kommer.
 
Två stycken var här på eftermiddagslektion i dag. Bouchette och Mia var de hästarna som fick vara med. Bouchette var inte riktigt på humör. Jag skodde om alla igår så det kan varit så att hon var lite öm i hovarna. I slutet av lektionen satt jag upp på henne för att visa lite hur man måste göra och vad som är viktigast att tänka på när hästen inte riktigt vill samma sak som ryttaren. Det är alltid lika underbart att sitta på ryggen på min favorithäst.
 
Bouchette

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0