Globen

I dag var det dags för ett besök på Globen. Årets hästtävlingar är igång igen. Den här gången valde jag att gå på fredagen, mest för att Patrik Kittel skulle ha en clinic. Hela föreställningen innehöll bara olika former av dressyr. Härligt eftersom jag gillar det bäst. Clinicen med Patrik var väldigt bra och han sa mycket bra saker. Han är väldigt okonstlad och hade dessutom humor. Härlig kille.
 
Typiskt nog hade jag en skadad häst på morgonen. Det är alltid när man har bråttom och ska bort som det har hänt saker. Den här gången var det Bouchette som såg väldigt stel och konstig ut när hon gick. Jag fodrade alla men sedan plockade jag in henne i en box och gav mat där i stället. När jag kom in såg jag lite var på låret och en jättesvullnad. Sparkad av Rasmus och varet kom ur ett broddhål. Stackars Bouchette hon har verkligen en förmåga att råka ut för en massa tokigheter jämt.
 
Nu på kvällen gick jag lite med henne och hon rörde sig villigt så det var bra. Det kom mer var så lite rörelse är nog bara bra.
 
Vi har fått snö men inte så här mycket ännu. Bouchette ser ut att trivas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0