Vårexplosion

Lägret slut och en kväll tillsammans med deklarationen. Nu är det en ny dag och värmen som kommit sätter fart på en. Hjälp vad mycket man ska hinna med den här årstiden.

Först fick det bli lite staketlagning.



Sedan avmaskade jag alla hästarna så att de är förberedda för betessläpp.



Mina unghöns har varit inne alldeles för länge så jag ägnade ett antal timmar åt att göra en inhägnad med hus så att jag kunde flytta ut dem från stallet. Det blev många vändor eftersom jag oftast bara kunde bära en i taget. Mina dvärghöns var väldigt nyfikna på nykomlingarna.


Höna - holländsk vithätta, tupp - dvärgkochin


Några av unghönsen har vågat sig ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0