Satsar på husen

Jag ska nu ansluta mig till ett nytt koncept som heter Hållbar besöksnäring. Det är ett kvalificeringssystem som ska gälla boenden och upplevelser. Det blir kontroller och genomgång för att man ska bli godkänd och så får man betyg på sitt ställe. Den hållbara ekologiska delen är också mycket viktig. Det ska bli spännande. Jag kommer från början vara med med att man kan hyra stugor och hus här på Rocklösa.

Det här upplägget finns på andra håll i Europa så i år kommer det bl a vara en från Skottland som kommer ut och går igenom och lämnar tips samt betygsbedömer. På sikt kommer det utbildas svenska kontrollanter. Är du nyfiken kan du läsa om mig här: http://uturism.wordpress.com/2012/05/04/rocklosa-satsar-pa-kvalitet-och-hallbar-utveckling/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0