Smurfens sommarställe

Vår katt Smurfen kräver mycket av oss som ägare. Det ska alltid finnas någon hemma tycker han och det ska serveras god mat. Dessutom förväntar han sig att jag ska sitta ofta någonstans så han kan ligga i mitt knä. De dagarna jag var borta blev det naturligtvis inte som han ville så när jag kom hem på onsdagen fanns inte Smurfen här. Ingen katt på torsdagen heller och fredag kväll kom utan någon katt. Då ringde telefonen. Smurfen var vid sitt sommarställe. I många år har han flyttat till deras sommarstuga när det blivit lite varmare och vi inte skött oss här på Rocklösa. De älskar honom lika mycket som vi så vi är aldrig oroliga för honom. Varje söndag när de åker hem kör de honom till Rocklösa. Är det kallt och ruggigt stannar han hemma men annars brukar han knalla iväg efter några dagar och se om de kommit tillbaka. Under sommaren är han helt borta men här kylan kommer på hösten stannar han hemma permanent.


Smurfen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0