Nyttig kunskap

Tycker ni också att det är jobbigt med att gå över till sommartid? Den förlorade timmen känns verkligen. Inte blev det bättre av att jag skulle upp tidigt idag för att åka på utbildning. När jag ska iväg vaknar jag ofta ännu tidigare än vad som behövs så redan kl 5 kollade jag klockan. Det är 4 enligt den gamla tiden. Inte konstigt att jag känner mig dödstrött nu på kvällen. Det får bli tidigt i säng.

Dagens utbildning var verkligen givande. Det var två ambulanssjukvårdare som lärde oss allt man behöver veta om skador och sjukdomar som kan inträffa på människor och hur man ska gå tillväga i olika situationer. Ena halvan av dagen övade vi mycket praktiskt med att ge hjärtmassage, lägga personen i framstupa sidoläge från olika grundställningar och ge konstgjord andning. Det ser lätt ut när läraren visar men sedan behöver man verkligen öva för det är inte alls så enkelt som man tror. En sådan här dag ger verkligen nyttig kunskap och nu skulle jag nog inte bli lika nervös om någon skulle få hjärtstopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0