LCHF-inspiration i Stockholm

Det har varit en tuff vecka med tidiga morgnar, mycket resor och lite stress. Stora kontraster mot min vanliga vardag. I dag var det dags att åka iväg igen. Det är en årlig träff för alla kostrådgivare som utbildats vid mf-utbildning som gick av stapeln i dag. Jag hade planerat att parkera vid Skärholmen och ta tunnelbanan in men si det gick inte. På parkeringen fick man stå i 5 timmar och det gick inte att betala för att få extra tid. Jag fick helt enkelt ta bilen ända bort till Tallkrogen där det går att stå på smågatorna. Det fick till följd att jag inte kom i tid men som tur var så gjorde det inget. Jag träffade ett gäng av mina kurskompisar så vi hade det trevligt en stund och sedan bar det iväg för att äta lunch. Det var förbokat på ett ställe vid Liljeholmen så det var bara att ta buss och tunnelbana igen för att komma dit. Mycket god LCHF-mat serverades det så alla var proppmätta när vi lämnade stället.

Efter lunchen lyssnade vi på ett föredrag med Monique Forslund. Hon har skrivit en bok om LCHF-mat för barn och familjen. Hon har själv barn så hon pratade lite om kosten och hur det har fungerat hos just henne. Sist på dagen höll vår otroligt duktiga lärare Jonas ett föredrag om gluten. Vi blev alla ännu lite mer insatta i vilken bov det är och hur otroligt många sjukdomar det kan framkalla.





Sedan var dags för hemfärd. Det var inte kul med bilköerna ut ur Stockholm men efter en halvtimme i snigelfart rullade det på lite bättre. Hur orkar människor sitta i dessa köer jämt och ständigt. För mig är det en gåta att man vill bo i en stor stad överhuvudtaget. Vad skönt det är att komma hem till Rocklösa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0