Måleriarbete

Nu målar jag för fullt i Lillstugan. Alla väggar och tak på sovloftet ska bli vitt så det blir ljusare i rummet. Först har jag grundat och nu stryker jag med täckfärg. Dagens uppgift var att måla allt en gång. Kan rapportera att jag inte hann det. Det tar väldigt mycket tid eftersom det är en furupanel som ska målas. Det är många kanter, springor och vrår som gör att det tar lång tid. Efter en hel dag med målarpensel är armarna alldeles matta och nacken känns stel. Jag sitter, kryper, lutar mig bakåt och allt möjligt för att komma åt på snedtaken och väggarna. Snyggt blir det så det är värt allt arbete. Nu går jag och funderar på om det behövs ytterligare en strykning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0