Jordgubbar = midsommar

Jag har haft en mycket trevlig midsommarafton. Trevligt sällskap och god mat. Nu är det midsommardagen och plikterna kallar igen. Både igår och idag har vi ätet och njutit av svenska jordgubbar. Det hör verkligen midsommar till.
 
Jordgubbar med hemlagad glass
 
I går blev våra ensilage balat. Rekordskörd med 33 balar redan nu. Det kommer bli så att det räcker bra inför vintern. Antagligen blir det t o m mer än vad jag behöver. Vi hade tur så här kom regnet nu först på kvällen. Det gjorde att jag hann köra bort alla balar från gärdena och stapla dem på gårdsplanen. I år har vi fått grön plast på balarna och det känns lite konstigt. Har inte bestämt mig för om jag tycker det är bättre eller sämre än den vita.
 
På nästa läger ska två av tjejerna sova på loftet på Lillstugan. Anders satte upp gardinstången idag över dörren och jag sydde om en sammetsgardin så den passar att dra för dörren så att det blir mörkt på natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0