Hjälp på gården

Nu har min ridlägerhjälp anlänt till Rocklösa. I dag var första arbetsdagen. Eftersom vi inte har ridläger just nu så är det en massa annat som vi ägnar oss åt. Jag har storstädat Åstugan och även putsat fönster. Fortsätter med mitt målande i Lillstugan. Hann också göra några matförberedelser inför kommande läger.

Min medhjälpare ägnade dagen åt ridning, röja upp gammalt ensilage, lära sig djurrutinerna, smörja lite träns och flytta in några brädor under tak. En box med permanentbädd fick hon också köra ut på gödselstacken.

Efter en bra arbetsdag åt vi en god middag och sedan satte vi oss en stund och tittade på kycklingarna som håller på att kläckas i äggkläckaren. Det är ett tufft jobb att hacka hål på äggskalet och ta sig ut. En del håller på hela dagen innan de lyckas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0