Vem bestämmer?

Mina hästar tar ofta saken i egna händer och fixar lite favörer. I dag hittade vi Bouchette, Dominans och Domina i en helt annan hage än vad de gick i tidigare. Elrepen var helt av på hagen där de befunnit sig först men de hade inte en skråma. Undrar hur det gick till? Betet där de gick hade börjat bli lite mindre men nu har de försett sig med en hage med massor med god mat. Kan de ha planerat en kupp, tro?
 
På förmiddagen var det dags att byta bandage på Grattis. Det var inga problem att få av det men sedan var det kört. Han jagar upp sig själv och steppar omkring så efter en massa försök så fick jag helt enkelt ringa efter veterinären. Med mycket tålamod och stor rutin lyckades hon få på honom en brems. Han var så skärrad så hela kroppen skakade. Om man bara kunde förklara för dem att vi endast skulle vira på ett nytt bandage. Nu slipper jag i alla fall bandagebyte för det var en specialkompress som kan sitta på en hel vecka. Nästa gång ska stygnen tas bort så då kommer veterinären i alla fall hit. För att inte bandaget ska börja glida får Grattis stå inne en period igen. Jag tror han skäms lite för idag har han inte gnäggat och haft sig en enda gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0