Intervju

I dag var Sörmlands tidning här med en reporter och en fotograf. Jag hade förberett med att plocka lite olika svampar och spanat in ett par ställen att gå till. Vi började med intervjun då jag fick en massa frågor som jag besvarade. När man kommer in på svamp finns det så himla mycket intressant och spännande att berätta.
 
Sedan stegade vi iväg upp i beteshagen där jag hade tre stycken mandelriskor som jag visade. Jag plockade med dem och de fick lukta. Det är en av mina favoritsvampar och den har en väldigt speciell lukt som biter sig fast i fingrarna efter att man tagit ett exemplar. Jag tycker den luktar underbart men jag vet de som inte alls gillar lukten. Därefter fortsatte vi ut i skogen där jag hittat ett fint kantarellställe med massor med gulingar på väg upp. De var fortfarande för små för min smak men om en vecka kan det nog vara ett kanonställe.
 
Reportaget kommer troligtivs i tidningen nästa fredag i fredagsbilagan.
 
Efter intervjun satte Anders och jag upp nya vindskivor på ena gaveln av Lillstugan. Nu ska det bli vita snickerier i stället för svarta.
 
 
Därpå följde lite krusbärsplockning. De ligger nu i en gryta. Ska se om jag kan göra något smaskigt syltaktigt utan socker.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0