Bärsäsong

Nu är det hög tid att börja årets bärskörd. I några veckor har smultronen redan varit färdiga - och vilka mängder det är i år. Jag brukar ta mig en runda då och då över markerna. Jag kollar av en del varje gång för man kan inte äta allt man hittar om området blir för stort.
 
Även krusbären börjar nu bli lite mer färdiga. Det är rekordmånga på vår buske. Vi har bara en men det räcker för hela vårt behov. Jag fryser in en del och använder under vintern. I dag blev det bak då jag gjorde en krusbärskaka med kardemumma. Det smakade mycket bra till förmiddagskaffet och så vispad grädde till.
 
 
Min blåbärsskog som jag brukade bege mig till är numera totalförstörd. Det har gjorts en kalavverkning där och skogsmaskinerna har kört sönder hela området. I Rocklösas skog finns det lite blåbär men inte så mycket. De första börjar nu mogna. Det blir till att försöka hitta en ny bra blåbärsskog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0