Jul utan ökning

I morgon börjar vardagen igen och julhelgen är slut. Varenda år tidigare har vågen visat på 1-2 kg plus men idag när jag vägde mig hade jag t o m minskat lite. Jag har hållit mig till LCHF-kosten men ändå lyxat med chokladtryffel, smaskiga efterrätter, massor med nötter och massor med god mat. Otroligt att vågen då visar mindre. Det är som läkaren Andreas Eenfeldt säger att håller man sig bara till LCHF så verkar man kunna äta väldigt mycket utan att ändå öka i vikt. Alla som kämpar med att hålla vikten och som behöver gå ner skulle verkligen tjäna på att lära sig om LCHF.

Nu under våren har vi flera weekendkurser för den som vill komma igång. Planen är också att starta upp en viktgrupp här i kommunen med kvällsträffar under våren.


Ägg är det perfekta livsmedlet. Färdigförpackat och innehåller så mycket näring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0