Semmeldagen



Det här är en riktig LCHF-semla. Inget spannmålsmjöl och inget socker. Semmelbullen är bakad med kokosnötsmjöl som används mycket inom LCHF. Det smakar inte kokos utan är ganska neutralt i smaken. Jag har inte kommit överens med mjölet förut, inget smakade bra. Så läste jag om hur viktigt det är att få rätt proportion på grammet när så nu lyckades jag. Härliga släta kardemummabullar fyllda med egen komponerad LCHF-mandelmassa och så massor med god grädde.

Här kommer recept på mandelmassa. 1 dl mandlar mals i kvarn till mjöl (tar du färdigköpt mandelmjöl behöver du ta 2 dl av det), 1/2 dl vispgrädde och 1 tsk honung. Blanda ihop med gaffel, Klart. Satsen räcker till 8 mindre semlor.

Jag är just hemkommen från en kurs arrangerad av Länsstyrelsen. Numera kan man bara söka EU-stöd via internet så vi fick en genomgång av hur man gör och sedan gjorde var och en klar sin ansökan. Så otroligt skönt att den är klar och redan en hel månad i förväg. Jag njuter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0