Morgonsysslor

Dagen börjar alltid med att ta hand om djuren. Det blir lite olika ordning olika dagar beroende på vilka som behöver mat respektive vatten. I dag startade jag med Mullegänget och så här lugnt och mysigt ser det ut när de fått sin mat.



Eftersom vattenkoppen frusit hos Bouchettegänget så måste jag bära vatten till dem. Fyra hinkar på morgonen och fyra på eftermiddagen. Därefter är det ankornas tur med nytt vatten (som de älskar). Så här bor de numera.



Sedan går jag vidare till hönsen och de får mat och vatten. Den minsta tuppen har nu också börjat gala. Har tre tuppar och tre hönor. Ingen vidare fördelning.
Slutligen är det frukost för mig. En timme ute först ger extra skön känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0