Det kommer gäster

LCHF-bakning går oftast otroligt snabbt. I går skulle vi få besök. Jag satt och jobbad vid skrivbordet och upptäckte helt plötsligt att det bara var en timme kvar tills gästerna skulle anlända och jag hade inget fikabröd. Ner i köket och satte igång. Gjorde ett nytt recept som visade sig bli den perfekta tårtbotten. Nästan exakt samma smak som den jag bakade på vetemjölstiden. Det här är en botten man kan dela och lägga fyllning emellan om man vill. Jag la den här gången bara ett tjockt lager med grädde uppepå och så härliga hallon. Gästerna berömde tårtan så nu vet jag att den passar alla.



I morgon ska jag bjuda på den igen. Får se vilken bedömning det blir då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0