Tomt

Jag har nyss kommit hem från Stockholm. I dag åkte Mulle och Mia iväg till sitt nya hem. Jag körde Mia dit och de tog Mulle i sin transport. Mia vill gärna vända sig inne i transporten innan hon ska kliva ur så därför fick det bli två transporter. Det känns konstigt och man får en sorgsen känsla i magen när man ska skiljas från två gamla arbetskamrater. Mulle är den av våra hästar som har bott hos oss längst tid, 14,5 år. Mia har ju också varit här riktigt länge. Det som känns väldigt bra är att de får följas åt till sitt nya ställe. De har ju campat ihop så länge. De kommer nu bo på Skutans gård som ligger i Handen.
 
Jag ville gärna köra en av hästarna dit så jag kunde se vad det var för ställe de skulle hamna på. Kan bara säga att det kändes väldigt bra allihopa. Ett helt nytt stall var uppfört av kommunen och det var luftigt och väldigt fint. Mia och Mulle fick varsin stor box bredvid varandra. Bredvid Mia bodde en liten gris. Mitt emot fanns det två åsnor och sedan var det ca 10 hästar till i stallet. Jag blev runtvisad och fick hälsa på hönsen, kaninerna och marsvinen. Jag tror Mia och Mulle kommer stormtrivas och jag hoppas att de nya ägarna blir lika nöjda med dem som jag varit.
 
Mia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0