Studiebesök

Jag har varit på kurs i två dagar. Den här gången var det förlagt till Kungsör. Vi skulle börja på förmiddagen på torsdagen men kursen sköts fram till lunch så att alla skulle hinna fram i snöovädret. Det har varit två bra dagar förutom att hotellet serverade väldigt lite mat till måltiderna. Vi var alla lantbrukarkvinnor så då duger det inte med pytteportioner. I dag fick vi äntligen så vi blev mätta. De började fatta igår för jag beställde in en hel portion extra med mat på kvällen för att jag skulle överleva natten.
 
Både på torsdagen och fredagen åkte vi iväg på studiebesök. På första stället bedrev de bed and breakfast, konferens, tunnbrödsbakning och hade ett legouppdrag. Det var en trygg kvinna som fått ihop en bra kombination som gav så mycket intäkter så att hon kunder leva på det. På fredagen var vi till en kvarn där de satsat på att producera och mala av bara de allra äldsta spannmålssorterna som finns. Bl a ett vete som odlades för 8000 år sedan. Båda besöken gav många nya insikter och de bra sakerna ska jag tänka på i mitt eget företags utveckling.
 
Gammalt vete

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0