Perfekt väder

Hela dagen har det dalat ner snöflingor. Det är verkligen det perfekta vädret för att skapa julstämning. Efter lunch åkte jag och min dotter iväg till Strängnäs för att handla lite mat och de sista julklapparna. Det är ca 1,8 mil grusväg ut till stora vägen när man kör åt det håller. Det är en njutning att köra den. Tyst, vitt och vackert. Jag hörde på nyheterna nu i kväll att många kört av vägen men jag upplevde inte att det var så halt. Vi fick uträttat det vi skulle innan vi ställde kosan hemåt igen.
 
I övrigt har det varit en sådan där mat- och pysseldag. Jag har bakat lussekatter (LCHF), griljerat skinkan som inte innehåller ströbröd utan mandel i stället, kokat grisfötter, gjort två sorters ischoklad och bakat knäckebröd (LCHF).
 
Smeten till knäckebrödet
 
Griljerad julskinka
 
Dagen avslutades med att jag klädde granen så nu är det riktigt stämningsfullt i matsalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0