Oroliga dagar

På söndagen hade Bouchette blivit lite bättre men så kom jag ner på måndagsmorgonen och då stod hon i lösdriften och benet var jättelikt. Det såg inte alls bra ut. Jag la ut mat men hon rörde inte sig ur fläcken. Insåg att detta inte var bra och att hon behövde komma till klinik. Jag ringde mitt vanliga ställe och hörde om det gick att komma akut. Jag fick en tid på eftermiddagen. Jag ringde även min hemmaveterinär för att se om han kunde hjälpa mig för troligtvis skulle det vara svårt att få henne att gå. Han hade tid först sent på dagen så jag och några vänner försökte med gemensamma krafter putta igång Bouchette. Hon tog ett par steg bakåt men annars ville hon inte röra sig. Det var så svullet hela benet så jag tror att hon inte kunde börja lederna och lyfta det framåt. Det hela slutade med att hon fick stå där hon stod. Jag fick order av veterinären att inte bråka med henne utan fortsätta med antibiotikan och smärtlindringen.
 
Efter en natt med dålig sömn p g a att jag låg och oroade mig för hästen så hade hon i alla fall kämpat sig ut ur lösdriften när jag kom ner på morgonen och det var lite hoppingivande. Jag provade att lägga mat vid grinden för att se om det kunde locka igång henne, men inte. Efter att varit borta hela dagen så hittade jag henne vid grinden när jag kom hem. Jag blev så glad när hon började visa sig lite vanlig genom att inte vilja bli infångad. Det betydde att hon faktiskt gick lite på sitt ben. Hon visste minsann att det var medicindags. Nu tror jag faktiskt att det kan sluta lyckligt. I morgon ska jag se om vi kan gå lite så cirkulationen förbättras i benet. Ska ha ett samtal med veterinären på morgonen och höra vad han tror.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0