Inte hemma

För första gången på 28 år så firade vi inte julaftonen hemma. Det var trevligt att åka bort och slippa altl ansvar och förberedelser men ändå så hoppas jag nästa jul ändå blir här på Rocklösa. Det är en speciell känsla att fira på landet med naturen inpå knuten.
 
Den här gången var vi i Stockholm hos min syster. Julmaten är oftast perfekt LCHF-mat. Min syster hade också undvikit mjöl i kålrotslådan så jag kund äta av allt utom brödet. Jag åt inte bröd förr heller till julmaten för jag tycker det är så mycket annat gott så jag ville aldrig fylla magen med en tråkig brödskiva.
 
Jag fick en massa fina julklappar. Några praktiska saker t ex broddar. Det ska bli skönt att använda dem när det blir isigt i vår backe. Det blir det alltid när vädret börjar skifta så att snön börjar smälta och sedan frysa till. Ibland har det nästan inte gått att ta sig ner ens.  Jag fick också en massa assietter som jag ska ha vid mina matvandringar. Superbra att det är klart.
 
När jag var på matvandring i Skåne i somras fick vi smaka på en helt underbar hallonnektar. Den tillverkas i Skåne så jag önskade mig några flaskor av mina barn. Det fick jag också så nu ska jag njuta ordentligt av denna härliga dryck. Kommer nog önska mig en ny laddning till födelsedagen. En matvandring kan verkligen ge en nya favoriter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0