Korgen full

I dag tänkte jag gå en lång svamprunda. Nu blev det inte alls så långt som jag tänkt mig för det var väldigt mycket svamp i markerna. Kantarellerna stod lysande i stora antal både här och där. Det har dessutom kommit massor med andra sorter också så nu ska det bli kul att ha höstens svampkurser. Det är så inspirerande att gå runt i skogen. På hemvägen kollade jag av ett ställe där det brukar dyka upp mandelriska. I år var det rekord med fem stycken på platsen. Jag hittade många till på ett annat ställe så det verkar bli ett bra år.
 
Korgen blev tung att bära till slut
 
Svampar är så vackra. Från vänster slät vitriska, aspsopp och en vackert blå spindling. Överst guldkremla.
 
Stora härliga mandelriskor
 
Med stor förvåning upptäckte jag också en del trattkantareller. Riktigt stora fast det bara är mitten på augusti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0