Veterinärbesök

Jag har oroat mig för min hund Zcrollan då hon verkat ha ont i sitt ben. Lite stel har hon varit i flera år och tidvis gått på lite smärtstillande men för ett tag sedan tyckte jag det blev så mycket sämre. Det kom så plötsligt. Zcrollan har hunnit bli 13 år och det är ju gammalt för en hund. Hon ska ha ett bra hundliv och får hon för ont så måste man ta sitt ansvar. De sista dagarna har jag börjat träna mig på tanken att hon en dag inte finns här längre.



Jag har en jättebra katt- och hundveterinär bara 1,5 mil härifrån. Jag ringde henne i morse och fick komma en timme senare. Hon kände igenom Zcrollan ordentligt och tittade på henne när hon gick för att se hur hon belastade det onda benet. Hon kom fram till att korsbandet troligtvis är skadat, kanske av. På en ung hund kan man försöka operera med en lång konvalecens därefter. Det är inte aktuellt för Zcrollan så i stället får hon nu lite högre dos smärtstillande och så får vi ta en dag i sänder. Hon ska röra på sig fast i maklig takt. Hur lyckas man med det när man har en arbetsmyra till hund?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0