Vårstädning

Jag har börjat vårstäda i stallet. Tack vare att det varit höns därinne är allt täckt av ett vitt damm. Det fastnar i spindelväven så nu syns den extra tydligt. Leriga hästar som borstas smutsar också ner. Man ser stor skillnad om man tar dammsugaren och suger över golvet efter det att det är sopat. Jag försöker nu jobba mig succesivt genom varje box med mockning, dammsugning av både golv och tak och alla kanter. Arbetet har jag delat upp på flera dagar för man blir helt slut av att hålla armarna uppåt hela tiden. Belöningen är att det verkligen syns skillnad var efter man går fram.

Nästa helg är årets första mamma(pappa)-barnläger så tills dess ska allt vara klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0